Нацбанк почув українських експортерів. Граничні строки розрахунків у ЗЕД скоротили лише для певних товарів
Голова Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Наталуха прокоментував рішення Національного банку України запровадити виключно для окремої групи товарів зниження граничного терміну повернення валютної виручки, яке передбачено здійснити у якості боротьби з тіньовим експортом аграрної продукції та неповерненням валютної виручки недоброчесними експортерами, а не розповсюджувати цей захід на усіх українських експортерів.
«Кілька тижнів тому від занепокоєних бізнес-асоціацій ми дізналися про дискусії на рівні Уряду і НБУ щодо зниження для українських експортерів граничного терміну повернення валютної виручки вдвічі — зі 180 днів (як зараз), до 90 днів, — інформує Дмитро Наталуха.
Мотивацією для ухвалення такого рішення виступало, начебто, бажання вплинути на декількох недобросовісних експортерів аграрної сировини, які обходили вимоги закону за рахунок існуючого терміну.
Та скорочення цього терміну не лише для експортерів агросировини, а для всіх експортерів без виключення спричинило б критичні негативні наслідки для економіки в цілому, і створювало ризик вбити рештки несировинного експорту України.
Відповідно, Комітет з питань економічного розвитку терміново зібрався і одноголосно затвердив звернення до Національного банку України та Кабінету Міністрів України з вимогою відкласти та переглянути це рішення.
У той день ніхто ніяких змін не зробив.
У своєму зверненні ми пропонували більш зважено підійти до цього питання і розглянути опцію диверсифікованого скорочення термінів, в залежності від типу діяльності і товарів, які експортуються.
Врешті, Нацбанк таки знизив терміни до 90 днів, але лише для 12 аграрних товарів, по яких і були найбільші маніпуляції з виручкою.
І це, насправді, дуже гарна новина, адже:
ми все-таки довели, що Парламент, Уряд та незалежний регулятор в особі Нацбанку таки можуть знаходити спільну мову і пропонувати ефективні рішення;
між варіантом вдарити по всьому експорту загалом і створити диверсифіковану систему, орієнтовану на ризики, регулятор справедливо обрав останнє;
зрештою це і один із перших випадків за останній час, коли регулювання підлаштовувалося під потреби розвитку промисловості.
Це дуже хороший тренд, оскільки ми довели, що переробні та технологічні галузі, через свої особливості, повинні мати відмінні умови від сировинних галузей.
Хто знає, можливо це початок перегляду цілої системи регуляторних обмежень для переробки?
В цій історії я дійсно хочу подякувати і Уряду, і Нацбанку, який не відвернувся, не почав розповідати про «незалежного регулятора», а долучився до діалогу, що дозволило йому ухвалити справді адекватне та справедливе рішення.
Ну і, звісно і передусім — хочу подякувати своїм колегам, які не оминули історію стороною і одноголосно виступили на стороні добросовісних українських експортерів, які представляють собою український інтерес.
А ви все не вірили у силу звернень! Пересилимо!».
Джерело: офіційний вебпортал парламенту України