Що варто знати, щоб завезти гуманітарну допомогу в Україну після 1 грудня. Роз’яснення від Мінсоцполітики

З 1 грудня в Україні змінилися правила ввезення гуманітарної допомоги, проте Уряд продовжив можливість використання паперових декларацій до 1 квітня 2024 року. У Мінсоцполітики розповіли, що варто знати, щоб завезти гуманітарну допомогу в Україну з 1 грудня:

1. Всі організації, які завозять гуманітарку, повинні бути в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги та мати номер в цьому Реєстрі. Це було і є передбачено чинним Законом. Раніше в Реєстр вносили за рішенням Робочої групи при Мінсоцполітики. З 1 грудня в Реєстр потрапляють після реєстрації за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на сайті.

Зареєструватись може керівник або уповноважена особа такої організації. Якщо у вас є питання щодо реєстрації, для зв'язку доступні контакт центр ДП "ІОЦ Мінсоцполітики України" за номером (044)-494-19-10 та Telegram-чат.

2. Якщо організації немає в Реєстрі, то на ввезення гуманітарної допомоги вона не має законних підстав. Також якщо в Реєстр намагається зайти не уповноважена особа організації, то система, звісно, їй повідомить про помилку.

3. Реєструватись треба лише один раз, після цього номер з Реєстру варто вказувати у всіх деклараціях, якщо обираєте “паперовий” варіант завезення гуманітарної допомоги. Якщо формуєте декларацію онлайн за допомогою Автоматизованої системи - все підтягнеться автоматично. На митниці в такому разі варто буде назвати лише номер вантажу.

4. Для тих, хто користується “паперовим” варіантом ввезення гуманітарки, варто звернути уваги на форму декларації, яку використовують. Необхідно використовувати оновлену форму. Вона така ж як і в цифровому механізмі.

5. Незалежно від обраного способу завезення гуманітарки, до 31 березня наступного року всі отримувачі повинні будуть подати звіт у систему про цільове використання гуманітарної допомоги, яку завезли з 1 грудня.