Сухопутний крейсер: тест Mazda CX-9

ЛИШЕ ТІЛЬКИ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ЦЬОГО АВТОМОБІЛЯ ВИКЛИКАЄ ПОВАГУ. ВЕЛИКИЙ РОЗМІР І КОЛЕСА, ШЛЯХЕТНИЙ КОЛІР, ОКРУГЛІ ФОРМИ. НАПЕВНЕ, С ПОВАГОЮ СТАВИТИМУТЬСЯ І ДО ТОГО, ХТО БУДЕ ЗА КЕРМОМ ЦЬОГО АВТА. ХОЧЕТЕ ПЕРЕКОНАТИСЯ, ОЗНАЙОМТЕСЬ З ЙОГО ХАРАКТЕРИСТИКАМИ, А КРАЩЕ —  ВІДЧУЙТЕ САМІ КОМФОРТ, ЯКИЙ АВТО ДАЄ ВОДІЮ ТА ПАСАЖИРАМ. ВИРУШАЄМО В ТЕСТ-ДРАЙВ!

Я не випадково почав розповідь про автомобіль з його зовнішнього вигляду. В лінійці Mazda кросовер СХ9 — найбільш габаритна модель. Коли бачиш його довжину, з’являються сумніви щодо його маневреності. Але вони розвіються щойно сядете за кермо автомобіля та спробуєте проїхати на ньому в різних режимах — розгону, руху назад та паркування. Вам сподобається його легка керованість та електронні асистенти, що відповідають за безпеку.

Крім дзеркал, рух назад ви зможете контролювати за допомогою монітору, який лініями різного кольору визначає безпечну траєкторію та показує її при поточному положенні рульового колеса. А допоміжні датчики попереджають про перешкоди позаду, попереду, збоку, надаючи звукові сигнали та показуючи на моніторі точку небезпеки.

Інтер’єр салону та панорама, яку бачать пасажири з автомобіля
Кормова частина CX-9 є скромною, навіть аскетичною

Виїжджаючи на головну дорогу або маневруючи назад, ви будете убезпечені спеціальними системами, які розпізнають наближення автомобілів, що рухаються у поперечному напрямку. Під час руху машини на високій швидкості естафету безпеки переймають системи, що гарантують інформування про перешкоди та ефективне гальмування, дотримання дистанції, якщо водій втомився або відволікся. Про появу автомобілів у сусідніх рядах ліворуч або праворуч попереджає звуковий сигнал та піктограма, що світиться, у відповідному дзеркалі заднього виду. Якщо під час руху водій відволікся або, втомившись, почав порушувати рядність, асистент легким зусиллям на рульове колесо відкоригує траєкторію руху. Він ніби натякає водію: повернись у свій ряд!

Дуже важливою є система, що розпізнає в темний час доби пішоходів або велосипедистів, які, на жаль, не завжди позначають себе на дорозі ліхтарями або світловідбивними стрічками, наражаючи на серйозну небезпеку водіїв. Втім, це не повний перелік електронних асистентів авто — вони вас вразять.

Потрапивши в салон, тільки упереджена людина не оцінить роботу дизайнерів. Від вишуканого коричневого тону обшивки торпедо, центральної консолі та дверних карт, у поєднанні з матовими металевими вставками такого самого відтінку, віє вишуканістю та стриманими розкошами одночасно. Дерев’яні вставки в тон обшивки сидінь та салону, виконаної з використанням ексклюзивної шкіри Nappa, справляють враження такого елемента інтер’єру, без якого не обійтись. Вони на своєму місці. Звукоізоляція салону не залишає шансів для критики. Під час руху доводилось навіть вимикати гучність радіо, щоби почути двигун. Але його «голос прорізався» лише під час форсованого розгону в режимі «Sport».

Профіль: вражаючий розмір та елегантність. Чого більше?
Пласка решітка радіатора: елемент дизайну сучасної автомоди

Говорячи про габарити автомобіля, хочеться зробити акцент на тому, що довжина, по-перше, надає комфорт пасажирам завдяки просторому салону, а по-друге, забезпечує курсову стійкість.

Союзниками безпеки та комфорту під час руху є великі колеса (255/50R20), вага автомобіля (2 т) та бездоганна робота підвіски. Вона буквально проковтує нерівності наших доріг, піклуючись про комфорт пасажирів. Кросовер ніби пливе (якщо можна так сказати про авто з максимальною швидкістю 210 км/год.) як крейсер, який важко розкачати та відвернути від обраного курсу.

У далекій подорожі (а саме вона, на мою думку, є стихією СХ-9) зручно себе відчуватимуть як водій та пасажир переднього сидіння, так і їхні супутники, що розмістяться в другому ряду. Є ще й третій складений ряд сидінь. Він стане у пригоді для перевезення ще двох пасажирів на коротку відстань. Такого висновку можна дійти тому, що при повному пасажирському завантаженні місця для вантажу всіх членів екіпажу в багажному відсіку може не вистачити. Тому краще обмежити кількість пасажирів, але гарантувати перевезення усіх їхніх речей в багажному відсіку об’ємом 840 л. Можете собі уявити, скільки сумок та чемоданів туди увійде!

До автомобіля дуже швидко звикаєш. І так само швидко зникає бажання шукати якісь вади. Здається, розробники продумали все до дрібниць. Мультимедійна система, хоча її монітор не прихований і розташований на торпедо, не заважає огляду. Спільну мову з нею знаходиш інтуїтивно. Панель керування — на центральній консолі. Рука сама тягнеться до «шайби» перемикання режимів та клавіш, щоби змінити налаштування приймача або перейти в режим навігації.

Коли відкриваєш люк, бачиш небо та відчуваєш потік свіжого повітря, і знову поринаєш у подорож. Дух пригод миттєво прокидається та починає звати туди, де крізь люк можна помилуватися живописними краєвидами.

Щойно я побачив фразу «повний привід» у технічних характеристиках, вона збентежила мене. На асфальті відчути його не можна, тому я вибрав лісовий берег водосховища. Звісно, СХ-9 не позашляховик. Поте що ж все-таки ховається за повним приводом? Змушений визнати помилковість своєї недовіри до авто. Піщаний берег та підйом по м’якому ґрунту — не перешкоди. Втім, є одно «але». Треба відчувати авто, розуміти його можливості, щоби вчасно зупинитися. Або буде як у приказці: що крутіша машина, то довше бігти за трактором. А загалом власник СХ-9 може бути спокійним: пікнік у мальовничому місці цей автомобіль забезпечить.

До речі, якщо пригоди заведуть вас у гори, не бійтесь, що з такими габаритами буде незручно. Звісно, на крутих поворотах треба бути обережним, бо радіус розвороту 5,9 м  потребує, на відміну від невеликих авто, особливої траєкторії для входження в них. Але це справа практики. Що справді, заспокоює, то це ефективність системи гальмування, асистента під час початку руху на підйомі та стоянкового гальма, яке утримувало авто на підйомі так, нібито воно було прикручене до дороги.

Помітили, що більша частина розповіді про рух машини? Задоволення від цього авто саме в його русі, а краще — у довгій подорожі. Міській цикл не розкриє сповна тих відчуттів, які авто дає водію та пасажирам. Вибухові прискорення на 230 конях двигуна або сотню за 8,6 секунд важко оцінити на міських дорогах. А витрати пального, які продемонстрував автомобіль у Києві в останні дні перед запуском міського транспорту, коли місто завмерло в автоколапсі, набагато перевищували задекларовані показники. Тож цей автомобіль — прихильник дороги. І, крім вишуканої статусності, Mazda СХ9 дасть своєму власнику ще багато позитивних емоцій!

У тестуванні перебував автомобіль Mazda СХ9 у комплектації ТОР 2020 року.Ціна тестового авто 1 458 900 грн, але на автомобілі 2019 року діє спеціальна пропозиція — 1 246 000 грн.

Технічні характеристики

Редакція висловлює подяку компанії «АВТО Інтернешнл» за наданий для тестування автомобіль.